هتل باغ سلامت

گاهی دلمان می‌خواهد از این دنیای ماشینی و سر و صدا و آلودگی‌های بیشمار، بار سفر ببندیم و نگاهمان را از سیاهی‌های روزگار دور کنیم.

همانطور که می‌دانید انسان از طبیعت است و دوری از آن، برایش غم‌ و افسردگی‌های مزمن و متعددی را به همراه می‌آورد. شاید وقت آن رسیده تا کوله ای یک روزه و یا شاید چند روزه آماده کنیم و خود را به دامان طبیعت برسانیم.شاید آن جا دهکده‌ای ایرانی و سنتی مارا پذیرا باشد و خانه ای کاهگلی با سقف چوبی و دیوار‌های نمکی که خواص بیشمار درمانی دارد، برایمان فراهم کرده باشند. جایی که غذای سالم با مواد درجه یک ارگانیک فراهم باشد و بوی نان تازه‌اش همه دهکده را پر کرده باشد.

گاهی دلمان می‌خواهد از تمام صنعتی شدن ها فرار کنیم و ریحان تازه را خودمان در باغچه حیاط بکاریم. یا شاید به جای استراحت روی تخت‌های فنری  پلاستیکی، زیر کرسی با تشک پشمی ساعت‌ها تمام خستگی سالیان دوری از زندگی سالم را از سر بیرون کنیم. جایی که با باز کردن پنجره ها، دیگر خبری از رفت آمد ماشین‌ها و دویدن ها برای رسیدن، نباشد و تا جایی که تا چشم کار می‌کند درخت باشد و درخت برای حال خوبمان.

اما این‌ها رویا و خیال نیستند، این حال خوب همین حالا در دسترس شماست. در همین تهران.

در همین نزدیکی. در دهکده اصیل ایرانی. اقامتگاه‌های دهکده ایرانی دارای اثرات روحی و معنوی بیشمارند و ذهن انسان را برای شروع کار و فعالیت‌های سنگین زندگی روزمره و ماشینی آماده می‌کنند.

اما خواص این اقامتگاه‌ها تنها در حال و هوای روحی و برای تفریح نیست. بلکه این خانه های کوچک و زیبا که تماما با مواد طبیعی ساخته شده اند، بیماری‌های متعدد جسمی را نیز درمان می‌کنند. چرا که دیوارهای این خانه ها همان طور که گفته شد از نمک هستند و نمک برای بدن انسان فواید بیشماری دارد که از جمله آن تسکین و بهبود سیستم تنفسی است. هنگامی که در هوای نمکی تنفس می‌کنید، نمک به اعماق ریه ها حرکت کرده و کیسه های هوایی که دیواره های ریه را پوشش می دهند را باز می کند. استفاده مرتب از هوای نمکی ، التهاب شدید را کاهش می‌دهد. این روند درمانی می تواند شرایط تنفسی مانند آسم، برونشیت مزمن و آلرژی را درمان کند. همچنین نمک میتواند به بهبود بیماری‌هایی مانند عفونت های ویروسی، درمان افسردگی و اضطراب و رفع برخی مشکلات پوستی کمک کند.

نمای این اقامتگاه‌ها با کاهگل پوشانده شده تا دیوارهای کاهگلی عایق های حرارتی باشند و از نفوذ سرما و گرما جلوگیری کنند و حتی عایق رطوبتی نیز به شمار می‌روند و باران در پوشش های آن نشست نمی کند.

سقف و کف چوبی این خانه ها و استفاده از این ترکیب ذهنی، انسان را آرام کرده و بدن را به سکون دعوت می کند. اگر می خواهید ذهنتان آرام باشد، محیط پوشیده از چوب، صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب کرده و سپس منعکس می کند. این کار از پیچیدن صدا جلوگیری و همچنین اختلاف طول موج ها را در آن محل تعدیل می کند.

این اقامتگا‌ه‌‌های بینظیر، هم اکنون در دسترس شماست. در همین دهکده اصیل ایرانی…

رزرو